Żyjemy w szybkim świecie, w którym każdy ciężko pracuje, aby zarobić pieniądze i dla tego musi nauczyć się nowych rzeczy. Niektóre z tych rzeczy, które mogą ułatwić ci życie, są wymienione poniżej.

Jeśli jesteś w pracy i używasz programu Excel do pracy, to znajdziesz kilka bardzo ważnych wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć produktywność.

1. Często otwieraj pliki i zapisuj

Nie wiem ile razy otworzyłeś jakiś plik, ale nigdy nie dowiesz się co się stanie, jeśli nie otworzysz go ponownie. Jeśli nie będziesz tego robił regularnie to przegapisz kilka ważnych szczegółów, które mogły Ci umknąć.

2. Twórz szablony dla powtarzających się zadań

Są pewne zadania, które wykonujesz wielokrotnie i nie ma nic złego, jeśli stworzysz dla nich szablon. Jeśli używasz Excela do swojej pracy, to możesz użyć tego szablonu, aby ułatwić sobie pracę.

3. Używaj skrótów klawiaturowych

Skróty klawiaturowe mogą być używane w celu zwiększenia efektywności pracy. Używając tych skrótów, możesz zwiększyć szybkość pracy i nie będziesz tracić czasu.

4. Używaj makr

Makra to małe programy, których możesz użyć do zautomatyzowania całej pracy. Używając makr, uzyskasz pożądany rezultat w ciągu sekundy.

5. Używaj makr do formatowania

Jeśli używasz Excela do pracy, zauważysz, że są pewne rzeczy, które musisz powtarzać. Na przykład, jeśli tworzysz kolumnę, musisz dodać liczbę kolumn, które chcesz. Tak więc makra są bardzo przydatne w tym celu.

6. Zapisuj swoją pracę

Jeśli robisz arkusz kalkulacyjny do prezentacji, to możesz nagrywać swoją pracę. Jeśli nie zrobisz tego, wtedy przegapisz niektóre szczegóły.

7. Używaj telefonu do pracy

Jeśli używasz Excela do pracy, to zauważysz, że czasami pojawiają się jakieś problemy i możesz je rozwiązać tylko wtedy, gdy jesteś w biurze. Jeśli masz przy sobie telefon komórkowy, możesz go wykorzystać do pracy i uzyskasz pożądane rezultaty.

8. Używaj Excela do innych celów

Nie sądzę, że zamierzasz używać Excela do pracy, ale możesz go używać również do innych celów. Możesz go używać do tworzenia wykresów, grafów i wielu innych rzeczy.

9. Użyj Google Drive

Google Drive to magazyn w chmurze, którego możesz używać do zapisywania swoich prac. Jeśli masz połączenie z internetem, możesz użyć Google drive i będziesz miał wszystkie dane w jednym miejscu.

10. Naucz się Excela

Excel jest jednym z najlepszych narzędzi do pracy. Ale jeśli nie używasz go prawidłowo, to nie będzie to korzystne dla Ciebie. Musisz przeczytać kilka książek i nauczyć się wszystkich rzeczy o Excelu.

Wnioski:

Jak widać, Excel to nie tylko narzędzie do pracy, ale także ma wiele korzyści. Tak, można go używać, aby uzyskać maksymalną wydajność pracy i może również zapisać